בעוד שמאפיינים ונתונים טכניים של רכבים משתנים בהתאם לצרכים של כל נהג, כדי לעזור לכם לבחור את הרכב המתאים ביותר, בשורות הבאות נסקור את ההבדלים בין קבוצות רכבים שונות, כגון רכבי מיני, משפחתיים וג'יפונים, מיני-וואן, ג'יפונים ועוד - קראו כאן את המדריך המלא להבנת ההבדלים בין קבוצות הרכבים השונות >>

נכתב ע”י קובי לוי מנכ"ל רנטה 22.9.24

קבוצות רכבים עיקריות

1. רכבי מיני וסופר מיני

בקטגוריה זו נמצא רכבים קומפקטיים שמתאימים בעיקר לנסיעות עירוניות. רכבי המיני, כמו יונדאי i10 וקיה פיקנטו, מציעים פתרון מצוין לבעיות חניה וצפיפות בעיר. רכבים אלה מצוידים במנועים קטנים, אך מספקים צריכת דלק נמוכה וביצועים סבירים לנסיעות יומיומיות. הדגמים בדרך כלל מציעים מקום לנוסעים ולמטען, אך לא במידה רבה כמו רכבים גדולים יותר.

מנגד, רכבי הסופר-מיני, כמו ניסאן מיקרה וקיה ריו, מציעים קצת יותר מרווח ונוחות. הם משולבים במנועים מעט חזקים יותר, שמספקים ביצועים טובים יותר, אך עדיין שומרים על החיסכון בדלק. דגם הסופר-מיני מתאפיין בעיצוב מודרני יותר ותכנים טכנולוגיים מתקדמים.

רכבי מיני: קטנים מאוד, אידיאליים לחנייה בעיר, אך בדרך כלל רמת האבזור היא מינימלית באופן יחסי.

סופר מיני: קצת יותר גדולים, עם מרחב פנימי נעים יותר, לרוב גם מאובזרים יותר ברמת המפרט ותא הנוסעים, מערכות בטיחות וכו'. 

2. רכבים משפחתיים

רכבים אלו, כמו למשל יונדאי I25 בקטגוריית ה-E,  מספקים מרחב רב לנוסעים ומאפשרים נסיעות נוחות למשפחות, כאשר בקבוצת הרכבים הזאת ניתן לדבר על 2 תתי-קבוצות עיקריות:

משפחתיים - E: מכוניות בגודל בינוני, מתאימות למשפחות עם ילדים.

משפחתיים - F: רכבים כמו מזדה 3, ניסאן סנטרה ורנו מגאן גראנד, הם גדולים יותר עם מקום נוסף ומפרט בד"כ מפנק יותר.

3. ג'יפונים

רכבי שטח קטנים יחסית, עם יכולת לנסוע בדרכים לא סלולות. הם מציעים גובה, נוחות ויכולת להיכנס למקומות קשים, אך יש לקחת בחשבון כי לא כל הרכבים בקבוצה הזאת הם רכבי 4X4. למשל, בעוד כי דגם הפורסטר של סובארו הוא בעל הנעה כפולה של 4X4, דגם ה-קשקאי של ניסן אינו בעל הנעה זו. 

4. מיני-וואן

רכבים אלו מתאימים למשפחות גדולות, מציעים מספר מושבים רב ושטח אחסון נרחב, כאשר חלק מהדגמים בקבוצה הזאת אפילו מציעים 7 מקומות ישיבה. עבור משפחות דתיות, למשל, אשר מונות למעלה מ-4 - 5 ילדים, אופל זאפירה הינו דגם אשר עשוי להוות בחירה אופטימלית. כמו כן, גם מיצובישי אאוטלנד היא אופציה מעולה. 

5. רכבי מנהלים

רכבים יוקרתיים המיועדים לנסיעות עסקיות, מציעים נוחות, טכנולוגיה מתקדמת ורמת אבזור גבוהה, כאשר בקבוצה זו מזדה 6 נחשבת אחת המכוניות הפופולאריות ברחבי הארץ.

6. רכבים מסחריים

רכבים המיועדים בעיקר להובלה, מציעים שטח אחסון גדול ולעיתים אף מספר מושבים מצומצם, בעוד כי רנו קנגו נחשב אחד הרכבים הנפוצים אצל אנשי מקצוע בישראל. 

7. רכבים היברידיים

רכבים אלו מציעים חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה, בשילוב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי, ואין ספק כי יונדאי איוניק היא אחת המכוניות המככבות בטבלאות המכירות בישראל. 

השוואת דגמי רכבים פופולריים בארץ

סוג רכב

דגם

מנוע

מושבים

יתרונות

חסרונות

רכב מיני

יונדאי i10

1.0 ליטר

5

קומפקטי, נוח בעיר

מקום מצומצם לנוסעים

מיני

קיה פיקנטו

1.2 ליטר

5

עיצוב מודרני, חסכוני

ביצועים בינוניים

בינוני

יונדאי i20

1.4 ליטר

5

נוחות, תא מטען מרווח

יקר יותר מהקטגוריות הקטנות

משפחתי - F

ניסאן סנטרה

1.8 ליטר

5

מרווח פנימי, ביצועים טובים

צריכת דלק גבוהה

ג'יפון

קיה ספורטאז'

1.6 טורבו

5

שטח אחסון, יכולת שטח

מחיר גבוה

מיני-וואן

אופל זפירה

1.5 דיזל

7

מקום רב, משפחתי

קשה לחנות בעיר

למי מתאימים רכבי רנטה?

רכבי מיני: אידיאליים לסטודנטים או צעירים, המחפשים רכב זול וקל לניהול בעיר.

סופר מיני: מתאימים לצעירים, זוגות ולמשפחות קטנות.

רכבים משפחתיים: מומלצים למשפחות עם ילדים, שמחפשות נוחות ומרחב.

ג'יפונים: מצוינים עבור אוהבי הטבע והשטח.

מיני-וואן: מתאימים למשפחות מרובות ילדים.

רכבי מנהלים: מושלמים לאנשי עסקים ולנסיעות ארוכות.

רכבים היברידיים: מצוינים לאנשים שרוצים לשמור על הסביבה ולחסוך בדלק.

מסקנה וכמה מילות סיכום - "רנטה" 

כל קבוצת רכבים מציעה יתרונות וחסרונות שונים, ולכן הבחירה צריכה להתבסס על הצרכים האישיים של כל נהג ונהגת. בין אם אתם מחפשים רכב קטן ונוח לנסיעות עירוניות או רכב משפחתי מרווח, ההיצע כיום הוא רחב ומגוון. הקדישו זמן לחשוב על מה שחשוב לכם, ובחרו בהתאם. אם אתם צריכים סיוע נוסף בבחירת הרכב המתאים ביותר לצרכים שלכם, אנחנו בהחלט נשמח לייעץ בכל הניתן ולעמוד לרשותכם, צרו קשר כעת - 0723936579.

אולי יעניין אותך גם