בעוד שליסינג חודשי מהווה בארה"ב פתרון אטרקטיבי עבור רבים שמחפשים דרך נוחה ומעשית לנהוג ברכב מבלי לרכוש אותו באופן ישיר, בישראל המצב אינו שונה. בישראל כמו בארה"ב ובאירופה, המודל הזה של ליסינג חודשי מציע יתרונות רבים שעוזרים לנהגים לחסוך בזמן, בירידת הערך של הרכב, בכסף ובמאמץ. במאמר זה נסקור את היתרונות של ליסינג חודשי, נתונים חשובים ואילו אפשרויות עומדות לרשותכם - קראו כאן >>

נכתב ע”י קובי לוי - מנכ"ל רנטה 24.9.24

קודם כל, מה זה ליסינג חודשי?

למעשה, ליסינג חודשי הוא הסכם השכרת רכב, או ליתר דיוק חכירת רכב, שמאפשר לנהגים לשלם סכום קבוע כל חודש, בתמורה לשימוש ברכב. הסכם זה עשוי לכלול גם תחזוקה, ביטוח ושירותים נוספים, מה שנקרא "ליסינג תפעולי". כלומר, כל עבודת ומאמצי תחזוקת הרכב הם על חברת הליסינג, קרי תחת האחריות שלה. כך, במקום לרכוש רכב, אתם משכירים אותו למשך תקופה מוגדרת, מה שמספק גמישות ונוחות רבה, במיוחד אם אתם סוגרים על ליסינג תפעולי הכולל את תחזוקתו של הרכב. 

4 יתרונות חשובים של ליסינג חודשי

אם אתם מתלבטים בין רכישת רכב יד שנייה לבין מסגרות ליסינג שונות, דעו כי רכישת רכב משומש מלוחות המודעות תמיד כרוכה באתגר מסוים, שלא לומר הסתכנות ברכישת חתול בשק. לעומת זאת, כאשר אתם חוכרים או שוכרים רכב בליסינג חודשי דרך חברה מוכרת כמו חברת "רנטה", יש לכם תמיד אמא ואבא להגיע אליהם ולדעת שיטפלו בכל סוגייה שתצוץ בפניכם. אם כך, אין ספק כי ליסינג נחשב רכישה בטוחה יותר, אז בואו נעבור על 4 היתרונות הבאים של ליסינג חודשי לרכב:

חיסכון כלכלי

אחד היתרונות הגדולים של ליסינג חודשי הוא החיסכון הכלכלי. רכישת רכב חדש כרוכה בהוצאות רבות, כגון עלויות רכישה, ביטוח, תחזוקה ותיקונים. עם ליסינג חודשי, אתם יודעים בדיוק מה יהיו ההוצאות שלכם מדי חודש, מה שמאפשר לכם לתכנן את התקציב בצורה טובה יותר.

תחזוקה ושירות

מרבית החברות שמציעות ליסינג חודשי כוללות שירותי תחזוקה וביטוח בתוך ההסכם. זה אומר שאתם לא צריכים לדאוג לעלויות נוספות או לתקלות בלתי צפויות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לנהוג ברכב, אפילו את הטסט השנתי והגעה למוסכים החברה תעשה עבורכם, אבל יש לוודא כי אתם מכוונים למסגרת חכירה של ליסינג תפעולי. 

רכב חדש כל הזמן

בליסינג חודשי יש לכם את האפשרות להחליף את הרכב מדי כמה שנים. כך, תוכלו ליהנות מרכב חדש, עדכני ומתקדם טכנולוגית, מבלי לדאוג להפסדי ערך-רכב או לתקלות ממושכות ברכב ישן. באופן הזה, אתם תמיד תנהגו ברכב חדש על הכביש. 

גמישות

ליסינג חודשי מציע גמישות רבה. אם מצאתם רכב שמשרת אתכם היטב, אתם יכולים לבחור לחדש את ההסכם. אם לא, יש לכם את האפשרות לעבור לרכב אחר בהתאם לצרכים שלכם. קחו בחשבון, בחלק ממסגרות הליסינג ישנם קנסות על יציאה מוקדמת מהמסלול, ככה ששווה לבדוק מראש את האותיות הקטנות בפוליסה. 

אילו סוגי רכבים ניתן לשכור?

בשוק הליסינג החודשי קיימת מגוון רחב של רכבים. בין אם אתם מחפשים רכב משפחתי, רכב ספורטיבי או רכב חשמלי, תמיד תמצאו את מה שמתאים לכם.

סוגי רכבים פופולריים בליסינג חודשי

  • רכבים קטנים: לרוב יהיה מדובר על רכבי מיני או סופר מיני, המתאימים מאוד לנהיגה בערים פקוקות במרכז הארץ. 
  • רכבים משפחתיים: לרוב עם מקום ל-5 נוסעים, כאשר בקבוצת רכבים זו תהיה לכם אפשרות למשפחתיות F או E
  • רכבי יוקרה: אפשרות לשכור רכבים כמו ב.מ.וו או מרצדס למי שמחפש ערך מוסף, אפילו ג'יפים יוקרתיים. 
  • רכבים חשמליים והיברידיים: מודלים כמו טסלה או יונדאי איוניק, שהולכים ונעשים יותר ויותר נפוצים בישראל. 

עלויות ליסינג חודשי

ליסינג חודשי מאפשר לכם ליהנות מתמחור משתנה בהתאם למספר גורמים, כגון סוג הרכב, תקופת השכירות וכולל את עלויות הביטוח והתחזוקה. ריכזנו עבורכם טבלת מחירים ממוצעים בשוק, אבל נקדים ונציין כי המחירים ברנטה לא בהכרח חופפים למחירים להלן. בעוד שהמחירים בטבלה הבאה מסמלים את הטווחים הממוצעים בשוק, בחברת "רנטה" אנחנו דואגים להתאים לכם אישית את פוליסת הליסינג, ככה שהתקציב שלכם ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. לאחר שציינו זאת, להלן מחירי ליסינג חודשי ממוצעים מומלצים לצרכן:

סוג רכב

עלות חודשית משוערת

דמי רישוי

ביטוח

רכב משפחתי

1,500 - 2,500 ₪

כלול

כלול

רכב יוקרה

3,000 - 5,000 ₪

כלול

כלול

רכב חשמלי

2,000 - 3,500 ₪

כלול

כלול

 

מה לשים לב לפני ששוכרים רכב בליסינג חודשי?

כאשר אתם מתכננים לשכור רכב בליסינג חודשי, ישנם מספר דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  1. תנאי ההסכם: קראו את החוזה בעיון כדי להבין את כל התנאים וההגבלות.
  2. מגבלת קילומטראז': ודאו שאתם מבינים מהי המגבלה על הקילומטראז' החודשי.
  3. עלויות נוספות: בדקו אם ישנן עלויות נוספות, כגון דמי השתתפות עצמית במקרה של נזק.
  4. שירות לקוחות: חשוב לבדוק אם החברה מציעה שירות לקוחות זמין ומקצועי. 

טיפים נוספים לחכירת רכב בליסינג חודשי

  • בדקו חברות שונות: השוו בין מספר חברות כדי למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר, ולאחר מכן פנו אלינו לחברת רנטה לקבלת הצעת מחיר משתלמת.
  • שימו לב לפידבקים: קראו חוות דעת של לקוחות קודמים כדי להבין את איכות השירות. יש לציין כי אצלנו תוכלו לקבל רשימת לקוחות ממליצים אשר נכונים להמליץ על טיב ואיכות השירות שלנו. 
  • תשקלו את הצרכים שלכם: התאימו את סוג הרכב ואת ההסכם לצרכים האישיים שלכם, ואם אתם מתלבטים בין סוגי רכבים שונים, תוכלו תמיד לקבל ייעוץ מאת צוות המומחים של חברת "רנטה". 

סיכום ליסינג חודשי - "רנטה"

בסיכומו של דבר, ליסינג חודשי הוא פתרון מצוין עבור אנשים המחפשים גמישות ונוחות עם רכב חדש מבלי ההתחייבויות הכספיות הכרוכות ברכישת רכב. עם עלויות צפויות, שירותים נלווים ורכב חדש על בסיס קבוע, זו אפשרות אטרקטיבית מאוד. לפני שאתם מחליטים, קחו את הזמן לבדוק את כל הפרטים והאפשרויות העומדות לרשותכם, כדי לוודא שאתם מקבלים את ההצעה הטובה ביותר. ואם אתם עדיים בלבטים כאלו או אחרים, אנחנו מזמינים אתכם לקבל מאיתנו ייעוץ זריז בטלפון מספר - 0723936579.

אולי יעניין אותך גם