תאונת דרכים עם רכב שכור, זהו אירוע לא נעים, ממש בלשון המעטה, שיכול להתרחש בכל עת, ובמיוחד כשמדובר ברכב שכור שהשוכרים אינם מכירים ואינם רגילים אליו. חשוב לדעת מה לעשות מיד לאחר התאונה כדי לנהל את המצב בצורה הטובה ביותר, וכאן נדון בצעדים המומלצים שניתן לנקוט לאחר תאונה עם רכב שכור - המשיכו לקרוא >>

נכתב ע”י מערכת 25.9.24

צעדים ראשונים לאחר תאונה עם רכב שכור

בראש ובראשונה, יש לפנות לגורמים הרלוונטיים, במקרה הזה לחברת "רנטה" השכרת רכב. במקרים שבהם אין לכם את פרטי הקשר של החברה, ניתן לפנות לחברת הביטוח. לרוב, פרטי הקשר נמצאים בתיקי הרכב, ובפרט במסמכי הביטוח. את כל אלה ברוב המקרים אתם תוכלו למצוא בתא הכפפות. במידה שאינכם מוצאים את המסמכים הנדרשים, תמיד תוכלו למצוא את פרטי החברה בגוגל. אם מדובר בחברת השכרת רכבים מהימנה ומקצועית, במקרים שבהם הרכב ניזוק, החברה תספק לכם רכב חלופי. אם אינכם זקוקים לרכב חלופי, חשוב לדווח לחברת ההשכרה על האירוע, גם אם הרכב לא נפגע בצורה קשה. אם ניתן להמשיך לנסוע עם הרכב, עשו זאת רק לאחר שדיווחתם לחברה.

מה חשוב לדעת על תהליך הדיווח?

כשהרכב ניזוק אך עדיין ניתן לנהיגה, יש לנסוע למקום בטוח על מנת לוודא שלא נגרם איזשהו נגרם נסתר מן העין. אם מדובר בנזק קל בלבד, אין צורך להפסיק את השגרה שלכם, אך אל תשכחו לדווח על התאונה לחברת ההשכרה. עם תום תקופת השכרת הרכב, ייתכן שהנציג של החברה יבצע בדיקה לרכב ויקבע אם יש צורך בתיקונים כלשהם. במקרים כאלו, ייתכן שתידרשו לשלם דמי השתתפות עצמית. אם השכלתם מראש לרכוש ביטוח הכולל ביטול דמי השתתפות עצמית, כמובן שלא ידרשו ממכם לשלם אותם.

תאונה עם רכב שכור - האם יש צורך בעורך דין?

כאשר יש מעורבות בתאונת דרכים עם רכב שכור, חשוב להיות מודעים לזכויות שלכם. במקרה של תאונה חמורה, חלילה, עליכם להמתין להגעת המשטרה או מגן דוד אדום. אם ניתן, כדאי להזיז את הרכב למקום בטוח יותר כדי למנוע חסימות בכביש אשר יוצרות בלגן ופקקי תנועה. במקרה של תאונה עם פגיעות גוף או נזקים לרכוש, יש לפנות לחברת הביטוח שלכם כדי לבדוק את כיסוי הפוליסה. זאת, כמובן אך ורק לאחר קבלת הטיפול הרפואי הנדרש. 

טיפים להתנהלות לאחר תאונה עם רכב שכור

אם עברתם תאונת דרכים עם רכב שכור ונגרם נזק קל בלבד לרכב, ישנם מספר צעדים שכדאי לשקול:

  • אם יש פגיעות: במקרה של חלילה פציעות, יש להזמין עזרה מיידית, לרבות אמבולנס במקרה הצורך. כמו כן, יש לבדוק האם הרכב מבוטח בביטוח גרירה, כאשר בנקודה זו חברת ההשכרה נכנסת לתמונה, אשר מפעילה את חברת הביטוח בהתאם. 
  • אם לא היו פגיעות: במקרה שלא נגרם נזק משמעותי, כדאי להחליף פרטי ביטוח עם נהגים אחרים המעורבים בתאונה. אם אין אפילו שריטה קלה על הרכב, ייתכן שבמקרים מסוימים יהיה אפילו מיותר ליידע את חברת השכרת הרכבים. 

כאשר יש צורך בייעוץ משפטי

אם אתם מוצאים את עצמכם במצב מורכב, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום תעבורה. עורך דין יכול לסייע לכם להבין את הזכויות שלכם ולברר האם יש עילה לתביעה. בחלק מהמקרים, ישנם חוקים שמגנים על חברת השכרת הרכב מפני אחריות לנזקים, ולכן

כדאי להתייעץ עם מומחה כדי להבין את המצב המשפטי. במקרים רבים, ניתן לסיים את ההליך מול חברת השכרת הרכב וחברת הביטוח. אם אתם מרגישים צורך בסיוע משפטי, כדאי לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי לאחר התאונה.

סיכום הנושא בכמה מילים מאיתנו - חברת "רנטה"

תאונת דרכים עם רכב שכור יכולה להיות חוויה מלחיצה ומורכבת, אין ספק בכך כלל וכלל. אך עם הצעדים הנכונים שיש לנקוט בהם במהרה, תוכלו לנהל את המצב בצורה רגועה יותר. פנייה לחברת השכרת הרכב, דיווח לחברת הביטוח, והבנה של זכויותיכם יכולים לסייע לכם לצלוח את המצב בצורה הטובה ביותר. בין אם מדובר בנזק קל או חמור, אל תתפשרו על ייעוץ מקצועי שיכול להנחות אתכם בדרך הנכונה. הכנה מראש וידע הם המפתחות לניהול מצבים כאלה בצורה מיטבית. עבור כל שאלה נוספת ו\או ייעוץ מהיר, הרגישו חופשיים לפנות לצוות "רנטה" בטלפון מספר - 0723936579.